lördag 23 juni 2012

Kuddar

En rolig inredningsdetalj som man kan byta ofta är just kuddar. Så varför inte sticka dem? Här är mina egna kombinationer.

Till de randiga fick jag idén ifrån boken "Galen i garn" som jag fick i julklapp av en kompis för nåt år sedan. En riktigt trevlig bok med lätta och roliga saker i mycket färg. Jag valde dessutom att inte göra nåt randningsmönster, utan bara bytte färg då jag tyckte det passade och stickade med garnet upp längs med kanten.

Den kvadratiska kudden i dominostickning gjorde jag av restgarnet från sjalen som jag stickade i mars. Blev lite nyfiken på dominostickningen och ville testa. Hittade ett mönster till en pläd på Garnstudios hemsida och "lånade" rutorna därifrån. Men dominostickningen är rolig och enkel, får se vad det mer kan bli av det i framtiden.

Fakta

Randiga kuddar
Mönster: Lägg upp 32 maskor, sticka slätstickning. Byt färg efter tycke och smak.
Garn: Drops Ice
Garnåtgång: 5 nystan á 50g till båda
Övrigt: 2 innerkuddar 27x43cm och tyg till bakstycke, ca 30x45cm per kudde
Stickor: 8mm
Storlek: ca 27x43 cm
Klar: 23 Juni 2012 

Rutig kudde
Mönster: Dominorutor och montering enligt detta mönster
Garn: Drops Delight
Garnåtgång: knappt 1 nystan
Övrigt: Innerkudde 30x30cm och tyg till bakstycke, ca 32x32cm per kudde
Stickor: 3,5mm
Storlek: ca 30x30cm
Klar: 23 Juni 2012 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina kuddar. Jag kommer att följa din blogg det fanns mycket att se på och så duktig du är. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket och det är verkligen roligt att få visa upp och få kommentarer av besökare... :-)

    SvaraRadera