onsdag 28 januari 2015

Mormorsrutor

Dessa rutor började jag med på min semester i Alanya (Turkiet) sommaren 2012. Tanken var att de skulle bli en filt. Några rutor då och då. Så blev det inte. Fick ihop 13 rutor under semestern och sedan blev de liggande år efter år. Ett riktigt UFO med andra ord.

Jag är van vid att ha mycket på gång samtidigt. Eller 2-3 projekt är min standard och då jobbar jag oftast på dem parallellt och då och då gör jag rajder för att få färdigt de där nästan klara projekten. Men de här stora projekten skjuts gärna på framtiden, tills nu.

Med insikten att det aldrig lär bli en filt, så var det bara att tänka om. Rutor kan, tack och lov, användas till så många saker och jag beslutade mig för att göra en ruta till och montera ihop dem till två väskor till mina brorsdöttrars förtjusning.



Fakta
Mönster: Mormorsrutor
Garn: Drops Paris
Garnåtgång: Ett nystan av varje färg
Virknål: 5,5 mm
Klar: 28 Januari 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar