fredag 16 januari 2015

Bruten mosstickning

Som vanligt så lockar nya mönster mig och jag måste bara prova. Gärna lite utan att ha tänkt igenom ordentligt om det fungerar eller inte. Detta mönstret har jag sett fler göra på strumpskaft och det verkade ju så roligt. Framförallt så är det kul att leka med olika färger och brunt och turkost är så fint ihop.

Det jag inte tog i beräkningen var att mönstret var gjort för att stickas runt och jag som tycker att det är så smidigt att sticka fram och tillbaka och gärna med båda pulsvärmarna på samma sticka, så de görs parallellt. Lösningen på detta vart att jobba med en i taget och använda rundsticka och förflytta arbetet till den sidan som rätt färg var på. En aning pilligare, men det fungerar fint.



Fakta
Mönster: Bruten mosstickning
Garn: Drops Alpaca
Garnåtgång: Ett nystan av varje
Stickor: 3,5mm
Storlek: 19cm långa
Klar: 12 Januari 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar