fredag 6 mars 2015

Snögubbe

Jag fick göra en till snögubbe. Inte lätt att göra en söt snögubbe utan att någon vill ha en likadan. Denna gång valde jag dock annan färg på mössa och halsduk. Då jag inte virkade lika hårt så blev den även något större, vilket passade fint.


Tänkte göra några fler snögubbar till vintern för att sälja på min årliga julfika. Jo, kunderna är ju vänner och bekanta, och i mönstret stod det att försäljning på lokal marknad/butik var helt okej. Mer lokalt än i min egen lägenhet kan det väl knappast bli?!

Som ni ser blev den nya något större mot Mr Snowman

Fakta
Mönster: Snowman by Emyh Tana
Garn: Catania, Catania color (flerfärgade) och lite vanligt 8/4 till detaljerna
Garnåtgång: Ett halvt nystan av det vita och lite av de andra
Virknål:  2,5 mm
Tillbehör: Säkerhetsögon
Storlek: Ca 13 cm hög
Klar: 6 Mars 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar