tisdag 7 oktober 2014

Falska flätor

Detta underbara garn köpte jag redan förra året. Färgerna är så ljuvliga. Riktigt silvergrått med turkost i. Ett riktigt fint garn med merinoull och silke. Mjukt och varmt.

Garnet har inte riktigt velat berätta vad det ville bli, men rätt som det var så sa den pulsvärmare med falska flätor. Jag kollade mönstret som jag hade fått i garnbutiken för ett litet tag sedan och såg att garnet borde passa med det om jag gjorde lite justeringar.
 Dessutom passade jag på att göra båda samtidig, så jag kunde hålla koll på hur långt garnet räckte och få dem lika långa. Det visade sig att garnet tog slut vid en perfekt längd för pulsvärmare med tumhål, precis som jag hoppades på.
Fakta
Mönster: Flora från Deisy Design
Garn: Louisa Harding Greece Hand-dyed
Garnåtgång: 50g
Storlek: 18cm
Stickor: 4mm
Klar: 7 Oktober 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar