måndag 18 augusti 2014

Rätstickad tröja

För första gången har jag stickat mig själv en hel tröja! Det hjälpte förstås att det var grova stickor, lätt mönster och två underbara garner som stickades tillsammans.

Jag ändrade dessutom lite i mönstret för att få bästa passform för min kropp. Inte undra på att jag blev förälskad i resultatet och det kommer definitivt bli fler tröjor och koftor till mig längre fram.

Dock är det där med att fota sig själv via en spegel med hjälp av mobilen inget som jag är superduktig på. Är dessutom första gången jag har gjort det. Men vad gör man när man inte har nån i närheten som kan hjälpa till istället?

Fakta
Mönster: Rätstickad tröja från Broderi & garn.
Garn: Drops Kid silk och Permins Estelle
Garnåtgång: 5 nystan Kid silk och 7 nystan Estelle
Storlek: XL
Stickor: 8 mm
Klar: 18 Augusti 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar