fredag 22 juli 2011

Bra redskap = livet på en pinne!

Tänk att det har kommit så många bra grejer till stickningen nu. Först fick jag syn på Knitbags alla fina och behändiga väskor och garnhus. Svensk designade och de har tänkt på allt! Vilket himmelrike. Passade faktiskt på att köpa både en projektväska och ett litet garnhus när skattepengarna kom. Så nu har jag en behändig väska att ha med mig överallt med mina små "reseprojekt". Såhär ser min väska ut, fast dessa bilder är lånade från Knitbags hemsida:


Jag har dessutom tittat ganska länge på Knit Pro-stickorna och tyckt de varit dyra. Men när jag mådde lite dåligt en dag, så tröstköpte jag ett par stickor(som används till årets julklappar) och jag har aldrig varit mer nöjd med ett köp! De är tystlåtna, mjuka att hålla i, maskorna glider precis lagom på dem. Det gör att jag behöver anstränga mig mindre vid stickningen och med tanke på hur mycket som jag stickar, så kan jag vara väl förtjänt just det. Och dessutom går det fortare att sticka med dem. Helt super med andra ord...


Och dessa "redskap" rekomenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar